Б О Л Г А Р С Ь К І.. В І С Т І
Шануймося, браття, бо ми того варті. (Тарас Шевченко) 
  
БУВісті ВИХОДЯТЬ з червня 1998 р. БУВести ИЗЛИЗАТ от юни 1998 г.

 



 

 

 

 

 



ПО СВОБОДАТА НА СЛОВОТО УКРАЙНА ПРИ ЯНУКОВИЧ ПАДА С 10 ПУНКТА
Родният ТВ-пазар се контролира от трима олигарси, приближени към властта

Киев, 03 май 2013.- С 10 пункта падна Украйна при президента Виктор Явнукович по свободата на словото през 2012 г., съобщават от международната организация "Репортери без граница". В световния рейтинг тя е на 126-то място заедно с Хондурас и Алжир. При съседите ни е още по-зле: Русия – 148-мо, Беларус – 157-мо място. България е на 87-мо място.
Най-добре със свободата на словото са във Финландия, Холандия и Норвегия.
МНЕНИЕ
Пред "Deutsche Welle" един от известните украински журналисти Мустафа Найен твърди, че в Украйна има две реалности. Първата е Интернет, където журналистите наистина могат да работят, да критикуват и свободно да изказват мненията си. Но, за съжаление, четат ги много малко хора. Преобладаващата част от украинците, и най-вече по-възрастните, от които зависят резултати на всички избори, не ползват Интернет като източник на информация. Те гледат само ТВ – и това е втората реалност. А в телевизията журналистите нямат възможност да бъдат толкова свободни, колкото искат. В Украйна ТВ-медиите, които държат най-голяма зрителска аудитория, се контролират или от лоялните към властта хора, или от самата власт, споделя Мустафа Найен.
Журналистът е категоричен, че на украинския ТВ-пазар има три групировки: Първа – ТВ "Интер", която преди няколко месеца премина към олигарха Дмитро Фирташ – спонсор на управляващата партия "Региони на Украйна". Втора – ТВ "Новий", ICTV, CTБ и други канали, които притежава StarLightMedia на Виктор Пинчук, също милиардер – зет на бившия президент Леонид Кучма. И трета – ТВ "1+1" на олигарха Игор Коломойский, също тясно свързан с "Региони на Украйна". Де-факто в Украйна няма монопол в ТВ-сфера, но тези три групировки имат най-голямо покритие в страната и влизат във всеки дом, съответно, влияят върху зрителите си.
До преди две седмици самият Мустафа Найен заема отговорна длъжност в единствената и малка опозиционна телевизия в страната – ТВi. Но преди няколко дни с редица юридически и мутренски хватки този канал изведнъж преминава към друг собственик. Над 30 журналисти, след няколкодневната стачка, напускат. Сега те ще правят нов проект, но... в Интернет.(УБВести)

 

 



   


УКРАЇНСЬКА ГРОМАДА В БОЛГАРІЇ>>>

УКРАИНСКА ДИАСПОРА В БЪЛГАРИЯ
>>>

ТАРАС
ШЕВЧЕНКО В СОФIЇ